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An institutional approach to the evolution of markets: the role of independent fashion entrepreneurs

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metadataTrad.dc.contributor.author Lech, Graciela Brockstedt;
metadataTrad.dc.contributor.advisor Fonseca, Marcelo Jacques;
metadataTrad.dc.contributor.advisorLattes http://lattes.cnpq.br/9456408287543544;
metadataTrad.dc.publisher Universidade do Vale do Rio dos Sinos;
metadataTrad.dc.publisher.initials Unisinos;
metadataTrad.dc.publisher.country Brasil;
metadataTrad.dc.publisher.department Escola de Gestão e Negócios;
metadataTrad.dc.language en;
metadataTrad.dc.title An institutional approach to the evolution of markets: the role of independent fashion entrepreneurs;
metadataTrad.dc.description.resumo Drawing on institutional approaches, this work investigates the role of institutional entrepreneurs in market dynamics. Through the context of independent entrepreneurs in the fashion market, a qualitative research inspired on ethnographic approach was conducted, relying on several observations, interviews, netnography, and an immersive experience in the context. This work’s findings imply that, motivated by a sense of social and environmental responsibility that emerged in the past years due to a set of social movements, independent fashion entrepreneurs, as newcomers in the market, engage in institutional entrepreneurship as they propagate an emerging logic in the organizational field, referred to as slow logic. Facing a confrontation of logics in the market, independent fashion entrepreneurs demonstrate to engage in initiatives, coherent to their business principles, that helps them to reach both legitimacy and profitability goals. These initiatives, such as independent brands collectives, coworkings, collaborative stores and independent fairs, are observed to play a catalyst role in the market evolution.;
metadataTrad.dc.description.abstract Com base em abordagens institucionais, este trabalho investiga o papel dos empreendedores institucionais na dinâmicas de mercado. Através do contexto de empreendedores independentes no mercado da moda, foi realizada uma pesquisa qualitativa inspirada na abordagem etnográfica, contando com observações, entrevistas, métodos de netnografia e uma experiência imersiva no contexto. Os resultados deste trabalho sugerem que, motivados por um senso de responsabilidade social e ambiental que surgiu nos últimos anos devido a um conjunto de movimentos sociais, empreendedores independentes de moda atuam como empreendedores institucionais à medida que propagam uma lógica emergente no campo organizacional, chamada neste trabalho de lógica slow. Diante de um confronto de lógicas institucionais no campo, os empreendedores independentes da moda se engajam em iniciativas coerentes com seus princípios de negócios, que os ajudam a alcançar seus objetivos relacionados legitimidade e rentabilidade. Observa-se que essas iniciativas, como coletivos de marcas independentes, coworkings, lojas colaborativas e feiras independentes, desempenham um papel catalisador na evolução do mercado.;
metadataTrad.dc.subject Market dynamics; Institutional logics; Legitimacy; Entrepreneurship; Dinâmicas de mercado; Lógicas institucionais; Legitimação; Empreendedorismo;
metadataTrad.dc.subject.cnpq ACCNPQ::Ciências Sociais Aplicadas::Administração;
metadataTrad.dc.type Dissertação;
metadataTrad.dc.date.issued 2020-06-25;
metadataTrad.dc.description.sponsorship Nenhuma;
metadataTrad.dc.rights openAccess;
metadataTrad.dc.identifier.uri http://www.repositorio.jesuita.org.br/handle/UNISINOS/9395;
metadataTrad.dc.publisher.program Programa de Pós-Graduação em Gestão e Negócios;


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